Thursday 28 January 2010

Tandläkaren Jagadeesh

Ja nu har man börjat gå till tandläkaren här nere. Jagadessh heter han. Han gör inget "grovarbete" själv utan går runt som en maskot och säger till andra vad och hur de ska jobba. Mia var först ut. Klart man skickar en försöks kanin innan man själv vågar.... Rs 900 för rengöring, putsning, röntgen och polering. Sedan ska jag göra om en lagning jag har till en krona istället. Kostar bara 900 SEK för att få sig en riktig porslins krona! Har för mig att folktandvården ville ha 6000 SEK (1997) för detta. Bara att slå till nu när man har chansen. Kanske ska byta ut samtliga tänder till porslin - klarar man sig tills det är dax att checka ut.

För er som kommer på besök så kan vi boka tid åt er också. :-)

Tandblekning var inte heller så dyrt - 900 SEK. Dax att trycka in blekskenan och gå och lägga sig. Godnatt.

2 comments:

Anonymous said...

Passa på men kom ihåg att porslinskronor "chippas" av också. Tror inte det lönar sig att åka ner för tandlagning. Jag har bara 8 mil till Kivik och min - Guldtand heter han (nästan)
Christer

Anonymous said...

Tycker det låter spännande hinner man få en blekningsskena under den veckan vi är där???
mamma Gun

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...