Thursday 2 October 2008

Gandhi Jayanti

Så var det oktober. Jonas och Micke har lämnat och det är tyst i huset. Jo jag var tvungen att sannera en del grejer efter deras möte med Indien - Dehli Belly. Vi åt på en restaurang som heter Jalsa. Typisk mellan klass restaurang. Det var så mycket mat att det skulle räcka till 12 personer (då menar jag Svenskar) men vi var bara 5!!! Helt sjukt gott. Micke fick lite känningar innan vi lämnade krogen. Snacka om att det blev bråttom när vi var hemma. Jag hann inte säga godnatt ens.


Idag är det helgdag i Indien -International Day of Non-Violence. Gandhis födelsedag den 2:a Oktober. Det är den enda dagen på året som solen lyser på hans grav sa Arul till mig förra veckan. Konstigt tycker jag då hans aska spreds i de största floderna i världen. Detta blev inte en officiell helgdag förrän i juni 2007. Här finns det lite mer att läsa om hans liv.



Nu är det dax att kila upp till klubben och träna lite innan jag lägger mig i solstolen -Denna gång har jag faktiskt solkräm med mig så att inte förra helgens misstag återupprepar sig. Träningen består av att sätta sig på en spinning cykel Man blir otroligt svettig - även utan att titta in i träningslokalen.

Flyger hem nästa fredag - ska bli riktigt skönt att komma hem till Mia, Linnéa, Jacob och Isac. Åter i Bangalore den 25 oktober. Det lär bli några sista kvällar med gänget när man har kommit hem till Sverige. Intensivt men kul.

1 comment:

Anonymous said...

Bara 1 vecka kvar:D älskar dig <3

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...