Tuesday 2 June 2009

BID-Bad India Day

Nu längtar jag hem! Det skall bli så skönt att få komma hem under några veckor för jag är så trött på att;
-Åka till 5 olika affärer för att hitta ost
-Åka till lika många affärer men ändå inte få tag på skinka
-Se pissande indier
-Trängas med luktande indier
-Behöva tjata på maiden
-Sophögar i gatuhörnen
-Köpa frukt och grönsaker på en marknad med miljarder flugor
-Inte kunna gå själv i klädbutik utan butiksbiträden fastklistrade i hasorna
-Behöva stämpla kvitton 3 gånger när man skall ut ur en affär
-Sitta i bilkö ett par timmar varje dag
-Behöva sprita händerna i ett

Jodå vi trivs fortfarande det är bara en BID och jag behövde avreagera mig. Jag längtar så efter ICA, båten, huset men framförallt vänner och familj.

2 comments:

Anonymous said...

Men hallåååååå

30 grader varmt & sol sedan feb
poolbad när man känner för det,
restaurang besök flera dar i veckan,
Leela och Oberio BRUNCH,
Goa,
Keralla,
Dubare elephant camp
Massage,
Mysore,
BILLIG SHOPPING!!

GID - Good Indian Day

Mia said...

ja,ja men ibland blir man lite trött och förresten var osten oätlig.

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...