Wednesday 3 June 2009

MC Körkort


Det var en ny upplevelse. Först trodde Niklas och jag att vi kunde fixa det själva men insåg ganska snabbt att det vore bättre att anlita en agent för att fylla i alla 12 blanketter. Intyg till förbannelse. Kopior och orginal på



  1. Resident Permit
  2. Visa
  3. Pass
  4. Pan card
  5. Hus avtalet
  6. Intyg från arbetsgivaren att jag bodde på adressen jag angav
  7. Samt 3 foton.

Jag hade förståss inte intyget från arbetsgivaren så jag fick åka tillbaka på måndag morgon och slut föra proven. En A4 sida med olika vägskyltar som man var tvungen att plugga på. Inte alla så självklara. Sedan fick jag visa att jag kunde handsignalera. Hur ser handsignalen för "kör om"? När du vill "svänga vänster"? 8 stämplar och några påskrifter så var det klart.

Det Niklas och jag fick var ett LL (Learning License) om 3 månader kan vi "växla" in det för ett körkort :-). Det kommer kosta en Rs 1000 (160SEK) för oss utlänningar men det kan det vara värt.




3 comments:

Viveca said...

Men blodgruppen då..?/Viv

Anonymous said...

O+
En Nolla men Positiv ;-)

Åsa said...

Hej
Verkar kul. Vi en familj som är på väg till Bangalore i höst och det skulle vara kul om vi kunde få kontakt. Vi har lite olika praktiska frågor som vi skulle vilja ventilera med någon på plats.
Vi har två killar på 8 och 12 år.
ekberg.asa@Gmail.com

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...