Wednesday 10 June 2009

Real India Trafik Experience

Ja denna dag kommer gå till historieböckerna.
Åkte från kontoret med hojen för att träffa muslimen, Sheru . Mia och Isac tog bilen till commercial street så att de kunnde plocka upp mig efter jag droppat hojen. När jag hade kört ca 10 min märkte jag att kopplingen inte funkade. Friläge fick jag inte heller i :-( Bussarna tutade och jag fick kickstarta hojen vid varje rödljus. ca 15 stop på 5km - PUH och varmt var det. Att dessutom försöka hitta till Sheru samtidigt som svetten rann på rygg och mage var inte det jag hade tänkt som ett snabb resa till verkstaden.

Förbi busscentralen mitt i Bangalore och där skulle jag ha svängt höger. Jag svängde vänster och hamnade på en enkelriktad gata. Jag kom längre ifrån hela tiden och det fanns ingenstans att vända. Trafiken blev tyngre och tyngre. Då gav jag upp. Att köra en MC med ettans växel i utan koppling när det nästan står stilla funkar inte! TRUST ME - BEEN THERE DONE THAT!! Ringde Mia och bad dem komma. Hoppade in på ett fik eftersom jag var törstig som en gris - vill ha en Cola och kaffe. MEN det blev inget då de serverade enbart te och vatten. Beställde vatten men hann inte få in den förrän Babu kom. Tur att det fanns vatten i bilen.

Ringde till Sheru (killen på bilden till vänster) som kom med sin mekaniker. De tog hojen till verkstaden. Vi satt oss för att förhandla. Lite svårt kan man ju säga. Kunde inte säga att nu tar jag hojen till någon annan. Nåväl, det hela slutade med att jag blev Rs 60 000 fattigare och ett får sprang in i verkstaden och nästan klättrade upp i knät på mig. Sheru är tydligen KUNG i stan när det gäller renoveringar. Alla känner honom. I morgon är hojen nerplockad i mini delar - 24h. Sedan börjar de kroma om, lacka och fixa.

Nu håller jag fingrana i kors - Hoppas den blir lika bra som de som han hade i sin verkstad.

Nu ska jag hälla upp en GT för att lugna nerverna - Hela denna 10km resa började kl 13:30 och slutade kl 18:45.

No comments:

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...