Thursday 12 November 2009

Ett fantastiskt framsteg!



Jag har bett maintenance i ett års tid att ta bort en stor buske som står mitt i trottoaren, vilket gör att barnen måste gå ut på gatan varje gång de skall gå till och från skolbussen. Det går inte heller att gå på trottoaren på andra sidan för där har maintenancekillarna sina motorcyklar och cyklar parkerade.
De komiska i det hela är att brevid busken har det stått en skylt med lydelsen "Please do not walk on the lawn". Enda sättet att komma förbi busken är förstås att gå ut på gräset men den logiken har inte riktigt indierna förstått. Härom dagen började maintenance att lägga plattor runt busken och jag log för mig själv inför denna lösning på problemet. Tydligen fick några andra Palm Meadowsbor nog och idag sågades så äntligen busken ner. Helt fantastisk vi skall få en hel trottoar!
Nu återstår bara att se hur länge trädet som står mitt i gatan får vara kvar men det går ju faktiskt att köra runt det så chansen att det sågas ner är nog minimal.

No comments:

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...