Thursday 30 April 2009

Svart bälte i shopping!

Med bilen totalt fullproppad av shoppingpåsar plockade jag och min vän Lena upp Johan på vägen hem från vår dagstur till city och han bokstavligen tappade hakan. "Du kommer att ha svåra anpassningsproblem när vi kommer hem älskling" blev hans kommentar. Ja, ja man lever bara en gång svarade jag och och både Lena och jag brast ut i gapskratt samtidigt som vi enades om att dagens rubrik i bloggen var tvungen att bli Svart bälte i shopping.

Skall jag vara ärlig så tror jag inte att jag kommer vara ensam om att ha problem med att återanpassa mig till svenska förhållanden. Johan var uppe hos sin skräddare igen i går och beställde två nya skjortor och ett par byxor, stackarn.

Skämt o sido jag har faktiskt börjat ladda för inför hemresan i sommar och bunkrar upp med lite gåvor till nära och kära. Söta lilla Alma får sin dos då små babykläder för tjejer är såååå gulligt. Nina och Feke som alltid finns till hands och hjälper oss så fort vi hojtar från andra sidan jorden och en svärmor som alltid försett oss med små presenter från alla världen hörn kan ju inte heller få gå lottlösa. Finns de någon annan som känner sig värd något från Bengaluru, India. Skicka in en motivering så får vi se om du kanske blir den lyckliga vinnaren! Jag måste ju fortsätta min träning för att bibehålla det svarta bältet.

4 comments:

Anna Tahvanainen said...

Go girl! Shoppa på bara - någon kompensation ska man väl ha för att uthärda expatlivets uppoffringar, eller hur? Själv shoppade jag bara 3 tunikor, en orkidé med 10 stänglar i kruka (för 150:-!!) och ett 2 m högt träd i kruka igår ;)

Anonymous said...

Om man får önska något så är det lite mer curry och några paket pappadom. Sen är en man nöjd!

Christer

Tullberg said...

Kan man få elefanter genom tullen till Tullberg så blir det definitivt svart bälte för dig ;)

Jag är galen i små miniatyrer av elefanter (även annat i miniatyr) max 3 cm höga och helst i mässing eller järn. Gärna att de är detaljerade i sin utformning.
De kommer att tävla med resten av min lilla samling i miniatyrprylhyllan.

Tullberg

Familjen Tullberg said...

Oooo, jag glömde säga att du kan hitta oss som Familjen Tullberg på facebook. Vi har öppnat kontot ganska nyligen.

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...