Monday 16 February 2009

Övervikt från Sverige

OOOhhh vad lyckliga vi är! Marsvinsholmsost, Falurågrut, saltlaktrits, Marabou, O´boy och Falukorv är bara något av det Johan hade med sig från Sverige när han i fredagsmorse landade i Bangalore. Även färsk jäst och mandelmassa fanns med så nu har jag bakat bullar i vår minimala ugn. Det tog lite längre tid men smakade ljuvligt.

Johan har även inhandlat en sk Squeezebox och har nu programerat den så jag slår på den som en vanlig radio och bläddrar mellan Mix Megapol, Rix FM och Lugna favoriter.

Jag är ingen direkt fan av falukorv i vanliga fall men efter flera månader i Indien smakade det supergott.

Det har även börjat hända en hel del i våra närbutiker och nu kan jag köpa både grovt rågbröd och svenskt wasa knäckebröd bara 15 minuters bilfärd härifrån. I vår lilla köttbutik har de också börjat sälja färdigskivad paketerad skinka och korv. Låter kanske inte så märkvärdigt men det kommer att underlätta mina matinköp avsevärt.

No comments:

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...