Sunday 7 December 2008

Besök på postkontoret

Nu i helgen skulle jag posta lite julklappar till Sverige. När jag skulle betala fick jag ett och ett halvt A4 ark med frimärken, till varje paket. Jag förklarade att dessa inte skulle rymmas på paketen med mindre än att jag klistrade över adresserna och frågade om det inte fanns frimärken med högre valörer. Det gjorde det inte men om paketet inte hade varit så fult så hade jag kunnat skicka det rekommenderat och då behövs bara ett värdebevis. Jag tog illa vid mig, vadå fult? Här hade jag slitit hela morgonen och tejpat brunt fint papper. Det var just det som var problemet! Skulle det skickas rekommenderat så måste det vara vitt omslagspapper. Efter lite bråk och prat med chefen gick de till slut med på att skicka mina bruna paket rekommenderade så nu hoppas vi att klapparna kommer fram. Skall skicka lite mer i morgon men de blir i vitt papper. Alltid lär man sig något.

No comments:

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...