Tuesday 2 December 2008

Första sjukhusbesöket

I fredag råkade vi ut för den första lilla olyckan. Isac och Jacob busade i sängen och det hela slutade med att Isac damp i golvet med näsan före. Alla golv här är av sten och även om sängen inte är så hög så blev det en rejäl smäll och en svullen näsa. Jag ville försäkra mig om att näsan inte var bruten och efter att ha hört mig för valde vi på rekommendationer en vårdcentral som bara ligger ca 20 minuter härifrån (20 minuter i Indien är ingenting). På vårdcentralen var det rent och fräscht och efter att vi registrerat oss fick vi komma direkt in till doktorn. Han undersökte Isac grundligt och med stor försiktighet och konstaterade att inget var brutet bara svullet. Vi fick ett recept på smärtlindring och något som skulle ta ner svullnaden. Apoteket låg i samma byggnad och 15 minuter efter att vi anlänt till vårdcentralen åkte vi hem igen. Totalkostnad för läkarbesök och medicin 50 svenska kronor så vi struntar i att blanda in försäkringsbolaget denna gång ;-) Nu känner jag mig i alla fall trygg med den Indiska sjukvården och det var ju tur att vi inte behövda testa den med något allvarligare än en svullen näsa.

1 comment:

Anonymous said...

Otroligt. Äntligen är hon mä i gamet............ WELCOME HONEY

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...