Monday 23 March 2009

Då var första Poker tävlingen avgjord

En intensiv helg med Poker på Palm Meadows och Brunch på Leela Palace.

Lördagen den 21 mars 2009 kl 16:00 påbörjades en poker tävling (BTTT) där första pris var en Enfield motorcykel. 12 svenska grabbar skulle göra upp om vem som hade bäst pokerface. Vi körde 2 bord @ 6 på varje. Insatsen var Rs 3000 per skalle. Det såg tungt ut för min del den första timmen. Inget flyt med korten och de som var nybörjare körde stenhårt. Efter ett par timmar spel stod det klart att jag var med i finalbordet. Hade faktiskt en hel del marker inför finalen - låg i den överhälft. Niklas körde ett defensivt spel under hela finalen - tror inte han slog ut någon faktiskt. Heads up mellan Niklas och mig. Det hela slutade med en seger för mig, efter det att jag fick par i tior på handen. Nu mera står bettan parkerad i mitt garage. Utgången var ju solklar - bara regg skylten skvallrade om det (MEA 7968 = MIA 1968). Niklas fick faktisk köra hem till sig med mig på bönpallen.
Jag lovar dig Niklas att jag ska tuta varje gång jag åker förbi ditt hus. Hehehehe.

Körkortet får jag köpa för några Rupees

Tack till Niklas, Henrik och Lasse som fixade denna tunering. Nu ska vi bara planera nästa träff.


På Leela var det som vanligt men man märker att det är kostnads jakt även här i Indien. Nu mera serverar man lokal champagne istället för importerad. Maten var som vanligt outstanding.





Klev upp lite tidigare i dag och drog faktiskt iväg till träningslokalen. 45 min på cykel kändes inte helt fel.

Ännu en helg avklarad. Puh va det var jobbigt...............

3 comments:

Anonymous said...

Grattis Johan!
Kan du skaffa körkort på 11 dagar? Äh, förresten vet jag inte om jag vågar åka med, man har ju sett dig köra bil.....fort går det...
Kram
Nina

Anonymous said...

grattis grattis,

som om inte trafiken i Indien var farlig nog!!
tat lugnt :)
'kramar anna'

Anonymous said...

Hej mina kära
Grattis Johan till pokervinsten. Att du var en pokerhaj hade jag ingen aning om. Hoppas du inte ger dig ut i trafiken med hojen bara. Vad jag sett av tidigare beskrivningar från Mia verkar det vara fullkomligt livsfarligt att vara oskyddad trafikant i Bangalore. Nöj dig med några varv runt poolen med hojen så du inte skadar dig. Hur är det med tån egentligen? Växer inte nageln ut som den ska? Verkar konstigt att du måste operera igen. Bilden såg rent läskig ut.
Häromdagen var det ett TV-inslag om Bangalore. Man intervjuade några unga kvinnor som blivit misshandlade av hinduiska religiösa extremister bara för att dom var klädda i jeans. Islamistiska fundamentalister har man ju hört talas om, men att hinduer ägnar sig åt sådant trodde jag inte. indien är ju en smältdegel av olika kulturer och olika religioner och jag innebillade mig att där fanns en tolerans för oliktänkande. Vad som var skrämmande i reportaget var att polisen inte ingrep för att förhindra överfallen fast de hade den möjligheten. Är det så att religiös extremism breder ut sig i Indien också?
Många kramar till er alla från
Morfar/Pappa/Bertil

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...