Friday 6 March 2009

Vad gör du hela dagarna?

Ah, äntligen skall det avslöjas. Vad gör denna lata människa vars enda ansvar är att blogga då och då.....

Idag en tämligen vanlig dag hände följande;
06.30 ringde klockan och idag drog jag mig ända till 06.45 för guuud vad trött man kan bli av bara värme. Upp och väcka ungarna och klä Isac. Sedan fixa frukost och packa skolväskor. Nytt fräscht vatten och frukt till alla ungar och sedan iväg till skolbussen 07.30, puhh äntligen ensam. Då var det dags att dra upp alla persienner, rensa alla tvättkorgar och sortera tvätten. Idag fredag är det dessutom tvätt av lakan som gäller så jag drar lakanen i åtminstone min och Johans säng ibland flera. (Min egen säng bäddar jag alltid) En lång skön frukost ute på altanen med tidningen, helt underbart!

Förutom de sedvanliga om Barack Obama och terroristerna i Pakistan var självmord ett stort ämne i dagens Times of India. Här här självmord väldigt vanligt. En missad tenta, en oönskad graviditet eller ingen fertilitet är alla anledningar nog att ta både sitt eget och andras liv.

9:30 öppnade affären och jag cyklade dit för att införskaffa batterier till den bärbara CD-spelaren. Idag var det nämligen premiär för vattengympan. 10.00 stod vi som tappra soldater i den lagom härligt varma poolen och körde ett vattengympapass. Skratta lagom. För er som aldrig testat kan jag säga att det var jättejobbigt. Hem och dusha och byta om. Ta en kopp kaffe och en yogurt, sätta på en ny tvätt och så iväg igen vid 11.30. Var tvungen att åka till stan för att köpa "To kill a mocking bird" som Linnéa skall läsa i skolan.

Äntligen i stan 12.30 ringer skolan. Jacob mår dåligt. Han hade simtävling igår och glömde sätta på sig solskyddsfaktor. Det blev inte mindre än 2 fina medaljer till samlingen igår men medaljens baksida blev en sönderbränd rygg. Det var bara att bege sig till skolan och hämta upp honom. Tillbaka till stan för bokinköp och inhandling av lite fredagsmys.

Hemma igen 16.30 förberedde fredagsmyset och hängde en tvätt. 17.00 puh äntligen egen tid och lite mousserande på altanen. Fotbad och pedikyr (något jag aldrig hann med i Sverige) och nu är det dags för middagsfixandet. Sedan lite tv eller Wii och snark ner i sängen.

Bara som lite extra kuroiosa. Åka bil är något man gör väldigt mycket här i Indien och idag såg min hemfärd från stan ut enligt följande. - MG-Road blir omkörd av en buss och ut genom fönstret hänger en kräkandes kvinna, mums. Off Airport Road. Tvärnit då två kossor lunkar över vägen. Hundra meter längre fram står två män och urinerar. Vartur Road- Var det tvunget att vara ett rödljus just här där en gubbe sitter och bajsar, apiten avtog :-) Hur såg din bilfärd från jobbet ut idag?

2 comments:

Anonymous said...

Härligt att läsa att ni är igång med vattengympa och hinner trimma programmet lagom tills jag kommer! Körde ett vattengympapass med vattenhantlar av skumgummi och "simhudsvantar" på Spa i Tylösand för ett par veckor sedan och jag var mör i hela kroppen i dagar efteråt.
Ha en bra helg!
Lena W

Anonymous said...

Låter som du har ett underbart liv fyllt av sådant som är härligt att göra när man varit yrkesarbetande i många år. Bilturens baksidor lät ju däremot inte särskilt upplyftande.

Vi saknar dig här hemma i bokklubben.
Marie

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...