Tuesday 31 March 2009

Vår nya chaufför

Jag har fått ett enklare liv här i Bangalore och det tack vare vår nya chaufför Babu. Han är en klippa och jag kan bara undra varför vi inte bytte tidigare.

Han hittar överallt, är trevlig att konversera med och pratar bra engelska. Han kör bra och längtar efter att få visa oss mer av södra Indien då han efter att ha kört turister i 18 känner till det mesta av det bästa.

Jag har förstått att det finns en viss oro att bloggen blir mindre intressant att läsa nu men lugn bara lugn. Det finns massor av andra jag kan irritera mig på. Skönt bara att inte ha dem alldeles inpå mig!

3 comments:

Anna Tahvanainen said...

Mia,
Vi är inte oroliga för bloggen! Med tanke på hur fantastiskt roligt och intressant du skriver så ä det lika kul varje gång att läsa om allt ni är med om!
Kram
Anna

Anonymous said...

Det känns tryggt att bli upphämtad av Babu och inte Lawrence man vet ju aldrig var man hade hamnat annars.
Nina

Anonymous said...

Undrar bara hur det gick med den vandrande tvättmaskinen? Maiden är ju kvar och bodrar till kulturella missförstånd eller?

Marie

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...