Monday 16 March 2009

Dax för en ny förare

Då var det klart! Lawrence har fått sluta efter många turer fram och tillbaka. Vi vet inte riktigt vem som blir vår nya chaffis än. På onsdag ska det vara klart. Vi hoppas på Babu - han som körde oss till Dubare elephant camp. Han har rest runt i södra Indien i 18 år och kan alla ställen som om det vore hans egen by. Dessutom så snackade han fel fri Engelska. Vi håller tummarna.

Mia får väl skriva lite och berätta hur det hela känns. Förlösande var det första hon sa när hon läste detta.

Många har frågat hur det har gått med min tå. Gjorde ett litet ingrepp för drygt en vecka sedan. Det blev lite större än jag hade förväntat mig. Men nu ser det betydlig bättre ut än bilden nedan.

Hoppas att det bara tar någon vecka till innan man kan använda skor igen. Provade faktiskt idag och det funkade hyffsat.

Mums sa Mia ;-) (Not!) när jag efter mycket om och men lyckades få ut all gasbinda som hade fastnat i såret. De vet inte vad "non wovvoen pads" är i detta land. Det ska göra skit ont att lägga om såren är deras filosofi. Jag la faktiskt om såret från dag ett själv. Tog en stor whiskey för att dämpa smärtan och efter att jag hade fått ut gasbindan så var jag tvungen att byta tröja - genomsvett.

Äntligen har vi lagt upp lite fler bildspel. Dubare resan, Nandi hills, Indus sportsday och Mysore är bara början av alla bildspel.

1 comment:

Anonymous said...

Kul att ni äntligen får byta chaffis men får man lägga ut så äckliga bilder på en tå?

Nina

Punka

45 Kr kostade att laga. Ny slang och 3 killar vad det som krävdes... Man känner sig helt hjälplös i början men bara man hittar rätt ställe s...